Dla mediów

Śmiało skorzystaj z przygotowanych przez nas zasobów, aby dowiedzieć się więcej o ICTK oraz pomocy psychologicznej


ICTK w kilku słowach

Internetowe Centrum Terapii Krótkoterminowej (ICTK) to internetowa poradnia terapeutyczna i psychologiczna, działająca w oparciu o platformę do prowadzenia spotkań on-line i zarządzania relacjami Klient-terapeuta. Została ona założona przez dwie psycholożki i terapuetki: Katarzynę Podleską i Katarzynę Szałek-Zielińską.

ICTK umożliwia szybkie nawiązanie relacji terapeutycznej z profesjonalnym terapeutą posiadającym wykształcenie psychologiczne oraz uprawnienia do prowadzenia terapii w nurcie TSR.


Wszyscy terapuci ICTK (Internetowe Centrum Terapii Krótkoterminowej) pracują w nurcie TSR, który wyróżnia się nowoczesnym podejściem, efektywnością, koncentracją na rozwiązywaniu problemów, ukierunkowaniem na szybkie efekty. Skuteczność metody TSR została potwierdzona naukowo.


ICTK jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą szybko i łatwo rozpocząć efektywną terapię, która pozwoli trwale poprawić dobrostan psychiczny. 

“Stawiamy na szybkość działania i łatwy dostęp do terapeutów. Dlatego też zdecydowaliśmy się na wdrożenie internetowej poradni psychoterapeutycznej, która umożliwia m.in. skorzystanie z pierwszej pomocy terapeutycznej (wręcz natychmiastowej), “zapoznawcze spotkanie” które umożliwia klientowi zweryfikowanie, czy terapeuta jest odpowiedni dla niego (nie tylko pod kątem kompetencji, ale też osobowości), szybki kwestionariusz wspierający wybór terapeuty adekwatnego do problemu, z którym ktoś się do nas zgłasza. To jest dopiero początek, bo innowacyjnych pomysłów mamy bardzo dużo.” – mówi Katarzyna Podleska, Prezeska ICTK. 

Czym TSR różni się typowych psychoterapii i dlaczego ICTK wybrało ten nurt właśnie? “TSR opiera się na kilku podstawowych założeniach i metodach, w tym na skupieniu się na rozwiązaniach zamiast na problemach, na przyszłości zamiast na przeszłości, oraz na małych, konkretnych zmianach, które klient może wprowadzić. Terapeuta zadaje pytania, które pomagają klientowi zidentyfikować indywidualne rozwiązania, zamiast dawać rady. Techniki stosowane w TSR obejmują między innymi rozmowy o cudzie, pytania dotyczące wyjątków, a także skalowanie, które pomaga pacjentowi ocenić problemy w skali od 1 do 10. Są to metody, które odpowiadają na współczesną potrzebę szybkiego działania i rozwiązywania problemów (w miarę możliwości i sytuacji klienta).” – komentuje Katarzyna Szałek-Zielińska.